بیانات  رهبر در دیدار جمعی از شعرا

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحيم

جمعيت ارباب وفا نگسلد از هم‌
اين سلسله تا روز جزا نگسلد از هم‌

شاعر زمان ما با اين ويژگى‌هائى كه اين زمان دارد، احتياج دارد به معرفت دينىِ عميق. امروز شما چه بخواهيد، چه نخواهيد، چه خودتان بدانيد، چه ندانيد، چه تصديق بكنيد يا نكنيد، براى بسيارى از ملتها الگو و اسوه شده‌ايد. اين بيدارى اسلامى كه مشاهده ميكنيد، چه بگوئيم، چه نگوئيم، چه به رو بياوريم، چه نياوريم، چه ديگران به رو بياورند، چه نياورند، اثرگرفته‌ى از حركت عظيم ملت ايران است.

 اين انقلاب عظيم، اين انقلاب بزرگ، اين تحول بنيان‌برافكنِ سنتهاى طاغوتى و نظام طاغوتى و نظام سلطه، ملت ايران را به يك اسوه تبديل كرد. شما اگر بخواهيد به لوازم اسوه بودن و الگو بودن عمل كنيد، بايستى معرفت دينى و معرفت اسلامى خودتان را عمق ببخشيد؛ و اين در گذشته‌ى شعر ما وجود داشته. شما نگاه كنيد، شاعران برجسته‌ى ما اغلب - حالا نميگويم همه - اينجورند؛ از فردوسى بگيريد تا مولوى و سعدى و حافظ و جامى. فردوسى، حكيم ابوالقاسم فردوسى است. به يك آدم داستانسرا، اگر صرفاً داستانسرا و حماسه‌سرا باشد، حكيم نميگويند. اين «حكيم» را هم ما نگفتيم؛ صاحبان فكر و انديشه در طول زمان او را حكيم ناميدند. شاهنامه‌ى فردوسى پر از حكمت است. او انسانى بوده برخوردار از معارف ناب دينى. همه‌ى آنها حكيم بودند؛ سرتاپاى دوانينشان پر از حكمت است.

حافظ اگر افتخار نميكرد به حافظ قرآن بودن، تخلص خودش را «حافظ» نميگذاشت. او جزو حفّاظ قرآن است؛ «قرآن ز بر بخوانم با چهارده روايت». حالا قرّاء ما كه با اختلاف قرائت هم ميخوانند، معمولاً دو تا، سه تا روايت بيشتر نميتوانند بخوانند؛ اما او ميتوانسته با چهارده روايت قرآن را بخواند، كه خيلى عظمت دارد. اين آشنائى با قرآن، در غزل حافظ مشهود است، براى كسى كه آن را بفهمد. سعدى كه خب، واضح است؛ مولوى كه آشكار است؛ جامى و صائب هم همين جور. شما ديوان صائب را نگاه كنيد، يك معرفت دينى عميق در آن مى‌بينيد. انسان به بيدل كه ميرسد، به شكل دهشتناكى در شعر او معارف عميق پيچيده‌ى دينى را مشاهده ميكند. اينها بزرگان ما هستند، اينها ائمه‌ى شعرند؛ در واقع بايد گفت پيامبران شعر فارسى، اينها هستند. اينها برخوردار از معارف بودند. خودتان را برخوردار از معارف كنيد. البته راهش آشنائى با قرآن، انس با قرآن، انس با نهج‌البلاغه، انس با صحيفه‌ى سجاديه است. خيلى از اين ترديدها و نگرانى‌ها و زنگارهائى كه انسان در يك مواردى در دل دارد، با مطالعه‌ى اينها تبديل ميشود به شفافيت و روشنى؛ انسان ميفهمد، راه را ميشناسد، كار را ميشناسد، هدف را ميشناسد.

 بیانات در دیدار جمعی از شعرا   ۲۴مرداد۱۳۹۰

 

دو خط متوازی

 آیا معنای این که قرآن سخنی عام وبرای همه مردم وعقل هاست ، بی نیازی  ازتفسیر آن است ؟

    پاسخ به این پرسش از لابه لای سخنان امام «ره » بسیار پراهمیت است ، زیرا وی بردو خط موازی تاکید دارد که این دو خط عبارتست از :

خط نخست ، اعتماد برحرکت وتلاش تفسیری است که همواره انسان بدان نیازمند است .

خط دوم آنکه ، حرکت تفسیری نباید به حجاب ومانعی تبدیل گردد که از ارتباط مستقیم انسان مسلمان با کتاب خدا واستفاده از سرچشمه سرشار آن به مقدار استعدادش ، او را باز دارد .

ادامه نوشته

 

کاش ما نیز به درد عشق او مبتلا بودیم .  اي کاش اورا از اعماق وجود می خواستیم وذره ای از عاشقی وعشق یوسف زهرا «عج» وجودمان را فرا می گرفت ؛ بطوریکه آتش عشقش روز به روز در روح وجان ما شعله ور تر می گردید . آن وقت ذره ذره وجودمان ندای یامهدی «عج» را فریاد می کرد .  مانیز باید در عشق حقیقی چنان باشیم که مولایمان را در هرچیز وبا هرچیز ببینیم .اگر شیرینی لحظه ای با اوبودن را بچشیم ، به کائنات قسم حاضر نیستیم آن لحظه راباچیز دیگری عوض کنیم . دائم به یادش هستیم ومجنون وار به دنبالش می گردیم .اورا در هرچیز وبا هرچیز می بینیم وتنها او در خاطر مانقش می گیرد .

ای سرور دل ! ما توراندیده تمام وجودمان را نثارت می کنیم . به امید دیدن رویت زندگی می کنیم ونعمت ها وموهبت ها را از تومی دانیم . ماهمچنان منتظر حکومت عدل توایم . می دانیم که روزی خواهی آمد وظلم وفساد را از تمام عالم ریشه کن خواهی کرد .

روی تو را ندیده خریدار بوده ام

                                تا آن زمان که پرده درافتد چه ها کنم

 

«فلیتوقعوا الفرج صباحاً ومساءً»

    در آن زمان «زمان غیبت » شیعیان باید صبح و شام چشم به راه ظهور باشند .

ما صبرانتظار را از یعقوب آموخته ایم ویعقوب وار منتظر مهدی صاحب الزمان «عج» نشسته ایم .   


      نه ناامیدی به مادست می دهد که ناامیدی صفات کافران است ونه سستی در انتظار .     

                ذره ذره وجودمان هرلحظه وهرجا اورا می بیند و از فراق او شکوه می کند ؛ زیرا که وجود ما از

اوست وما به واسطه او زنده ایم و روزی می خوریم .


فاطمة «س»بضعة منی ...

ملاقات برادران یوسف ودروغگویی وانکارشان ، مارابه یاد کسانی می اندازد که خود مصدر جهل و ظلمت بودند . آنها ه حقیقت را باچمشمان خود می دیدند اما کورکورانه چشم ودل خویش را بسته بودند وایمان نمی آوردند .

همان ها که حقانیت ولایت وامامت را غصب نمودند ودرب خانه نور خدا واهل بیت «ع»را به آتش کشیدند وتا آمدن وجود مقدس منتقم خدا ، مهدی صاحب الزمان «عج» راه حقیقت را بسته وشیاطین را جایگزین حکومت الهی نمودند . به جگرگوشه پیامبر«ص» سیلی زده وپهلویش را شکستند وفرزندش را سقط کردند واورا کشتند ، امیرالمؤمنین علی«ع» را خانه نشین کرده وحق اورا غصب نمودند .

ادامه نوشته

قرآن مهجور

  ... « ورسول گفت : پروردگارا ! قوم من این قرآن را مهجور ساخته اند ./ 30 فرقان » بلایا وگرفتاریها از هر سو پیامبر«ص» و حبیب خدا را فرا گرفت ومصیبت های جانبی به اوروی آورد ، اما سخنی نگفت که در آن دلتنگی و ابراز ناراحتی باشد . ایشان چقدر از سوی قوم خود ، مشکلاتی دعوتش وسپس در حق عترت وخاندانش دید ، اما شکایتی نکرد وتنها یکبار  به شکایت زبان گشود وآن وقتی بود که کتاب خدای جلیل را در فراموشی واهمال دید ورنجید .

  حقیقت آن است که هیچ مؤمن غیور یا اصلاح گری را ندیده ام که در فکر نهضت امت خودش باشد و در برابر پدیده کنار گذاشتن قرآن وتعطیل کردن آن در زندگی روزمره مسلمانان بسیار درنگ کرده باشد وامام خمینی نیز چنین بود .کسی که سخنان وی را پی بگیرد ، خواهد دید که همواره در برابر این پدیده ایستادگی کرده است ودر پی یافتن عوامل آن بود و می خواست براین پدیده در سطح افراد وامت چیره گردد .

 

ادامه نوشته

شناخت حضرت فاطمه (صلوات الله علیها) محوريت ليله القدر

«انا إنزلنه فى لیله مبرکه انا کنا منذرین» (سوره دخان/ آیه3)

 «انا إنزلنه فى لیله القدر» (سوره قدر/آیه1)

که مراد از «لیله» در این آیه، حضرت فاطمه(علیهاالسلام) مى باشد.

در تفسير فرات کوفي از امام صادق(علیه السلام) درباره آيه نخست سوره قدر «انا انزلناه في ليله القدر» روايت شده است که حضرت فرمودند: منظور و مراد از «ليله» فاطمه است و مقصود از «القدر» الله جلّ جلاله است، پس هر کسي که فاطمه(س) را آن گونه که حق آن است، بشناسد، به تحقيق شب قدر را درک کرده است و همانا او فاطمه ناميده شد زيرا که مردم از شناخت او بازماندند (عاجز ماندند). و اما اینکه خداوند فرموده شب قدر از 1000 ماه برتر است یعنی حضرت زهرا(س) از 1000 مؤمن برتر است و او مادر مؤمنین است .

ادامه نوشته

شناخت حضرت زهرا (س)

حضرت فاطمه زهرا (سلام الله عليها) يگانه بانوي بزرگ اسلام است که شناخت حقيقي ابعاد وجودي اين سرور زنان عوالم جهان تنها در عهده ائمه اطهار عليهم السلام و از طريق قرآن مجيد وکلام معصومين(علیهم السلام) امکان پذير خواهد بود و از همين رو ادعاي شناخت و معرفت حقيقي اين شخصيت با عظمت فقط برازنده انسان کامل و معصوم است.

در منابع  روایی، رجالی و تاریخی اهل‌سنت صدها روایت در شأن و منزلت حضرت فاطمه(س) دیده می‌شود. که به صورت تیتر وار به برخی از آنها اشاره می کنیم :

1.     وجود حضرت فاطمه(سلام الله عليها) قبل از تولد آدم و حوا.

2.     ازدواج حضرت فاطمه (سلام الله عليها) به امر خداوند صورت گرفته.

3.     اولاد حضرت فاطمه(سلام الله عليها) ذریه پیامبرند.

4.     حضرت فاطمه(سلام الله عليها) پاره تن پیامبر است.

5.     حضرت فاطمه(سلام الله عليها)  سرور زنان دو جهان (سیدة نساء العالمین).

6.     غضب فاطمه(سلام الله عليها) غضب خدا و رضای او رضای خداست.

7.     حضرت فاطمه(سلام الله عليها) مدافع رسالت است.

8.     عظمت حضرت فاطمه(سلام الله عليها)  در محشر .

ادامه نوشته

یا مهدی «عج»

حضرت مهدی (صلوات الله علیه) در یکی از توقیعات خود چنین فرمودند:

    و چنان چه شیعیان ما «که خداوند به طاعت خود موفقشان دارد  »

 قلباً در وفای به عهدشان متحد می شدند  ،  نه تنها فوز لقای ما از ایشان به تأخیر نمی افتاد

    بلکه سعادت دیدار ما شتابان بدیشان می رسید ،

سعادتی ناشی از معرفت و یکرنگی آنان با ما ،

 و هیچ چیز ما را از ایشان محبوس نمی دارد 

جز اخبار ناخوشایندی که از ایشان به ما می رسد و آن را بر ایشان نمی پسندیم.

 

ای فاطمه !

   ای نام مقدس ؛

   ای نوری فراسوی نورها ؛

     ای دریای بیکران احمدی ؛

       ای ساحل آرام بندگی ؛

         ای عصاره آفرینش .

  آنگاه که در مقابل نام بلند تو با حیرت می ایستیم ، توان حرکت در روح وجانمان نمی ماند ، جاذبه وجود بی مانند تو ،همه هستی حتی ، سرور کائنات را شیفته خود می سازد ودر برابرت سر فرود آورده ، بردستانت بوسه می زند .

 حضرتش برای نامیدن تو بهترین تعبیر را انتخاب می کند وباتمام شور وشوق بیان می دارد که :« فاطمه أمُ ابیها » : فاطمه «س» مام وبنیان پدر خود ست .

 زمانی دیگر تورا ازخویش و خویش را از تو وپاره اط وجود خود نامد .

ادامه نوشته

دانلود

 

دانلود مرثیه رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله وسلم

اني تارک فيکم الثقلين

 قرآن وحيدر(ع) و زهرا (س) وحسنين (ع)

وتسعه المعصومين من الذريه الحسين

دانلود

اَللّهُمَّ عَرِّفْني نَفْسَکَ

 

اَللّهُمَّ عَرِّفْني نَفْسَکَ

فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْني نَفْسَکَ لَمْ اَعْرِفْ رَسُولَکَ

اَللّهُمَّ عَرِّفْني رَسُولَک 

  فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْني رَسُولَکَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَکَ

اللّهُمَّ عَرِّفْني حُجَّتَکَ

فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْني حُجَّتَکَ  ضَلَلْتُ عَنْ ديني


 

حکومت جهانی از دیدگاه قرآن وعترت

1: الم ﴿١﴾ ذَٰلِكَ الْكِتَابُ لَا رَيْبَ ۛ فِيهِ ۛ هُدًى لِّلْمُتَّقِينَ ﴿٢﴾ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ. . . 2 – بقره

این همان کتابی است که در آن تردیدی نیست و وسیله هدایت برایی پرهیزکاران است . (پرهیزکاران ) آنها هستند که به غیب ایمان می آورند .

متقین : اشاره به شیعیان حضرت علی «ع» و الغیب : اشاره به حضرت حجت «عج» می باشد .  (بحارالانوار 51/52 )

2 : ﴿ وَإِذِ اسْتَسْقَىٰ مُوسَىٰ لِقَوْمِهِ فَقُلْنَا اضْرِب بِّعَصَاكَ الْحَجَرَ ۖ فَانفَجَرَتْ مِنْهُ اثْنَتَا عَشْرَةَ عَيْنًا ۖ قَدْ عَلِمَ كُلُّ أُنَاسٍ مَّشْرَبَهُمْ ۖ كُلُوا وَاشْرَبُوا مِن رِّزْقِ اللَّـهِ وَلَا تَعْثَوْا فِي الْأَرْضِ مُفْسِدِينَ ﴾بقره

پیامبر«ص» در حدیثی به جابر فرمودند :  . . . ای جابر امامان دوازده امام اند اول آنها علی بن ابی طالب و آخر آنان قائم ما «عج»  می باشد .( غایه المرام – ص 244 )

 

ادامه نوشته

فضیلت های بی پایان  حضرت علی «ع »

سیمرغ تیزپرواز کدامین اندیشه ، به بلندای  قله وجود علی «ع» میرسد ؟

کیست که بتواند بیان برتری های اعجوبه ی آفرینش را به پایان این راه برساند ؟

 

 گوشه ای از فضایل حضرت علی «ع»

*    بوی خوش عبادت

  نگاه کردن به علی «ع» و نیز دکر ویاد او عبادت است وایمان هیچ بنده ای جز به ولایت علی «ع» وبرائت از   دشمنانش پذیرفته نیست .  (پیامبر اکرم«ص» - بحارالانوار 38/196 )

 

ادامه نوشته

حسین «ع» چه می خواست بگوید ؟

منطق عملی حسین «علیه السلام » به ما می آموزد :

انقلابی بودن اگرچه مهم است ولی کافی نیست ؛ زندان و شکنجه دیدن اگر چه مهم است ولی کافی نیست ؛ معتد به ولایت فقیه بودن اگرچه مهم است ولی کافی نیست .

انقلابی ماندن ، جهادی ماندن و پیرو ولایت مطلقه فقیه باقی ماندن است که مهم است وکافی می باشد وای تنها با بصیرت امکان پذیر است .

ادامه نوشته

پیامبر وبنیان گذاری نظام ولایت فقیه

 

پیامبر اعظم «ص» می فرمایند : « اگر ولایت امور امتی به شخصی واگذار شود که در میان آن امت عالم تر از او وجود داشته باشد ، وضعیت آن امت همواره روبه سقوط وانحطاط خواهد رفت تا زمانیکه مردم از آن راه رفته باز گردند وزمام امور را به داناترین خویش بسپارند .»     

ازمهمترین رسالت های پیامبراعظم «ص» علاوه بر تشکیل حکومت وعهده داری رهبری امت اسلام ، بنیان گذاری ولایت فقیه  به دستور الهی واستحکام بخشی به تداوم رهبری ، به وسیله نخبگان دینی بود .   پیامبر«ص» از منظر جامعه شناسی سیاسی ، نخبه گرا وشایسته سالار بودند . وملاک اصلی نخبگی وشایستگی را در فقاهت واعلمیت به دستورات الهی خلاصه می فرمودند .

ادامه نوشته

از زبان یار

  ...    مسئله‌ى مهدويت در اسلام هم جزو مسلّمات است؛ يعنى مخصوص شيعه نيست. همه‌ى مذاهب اسلامى غايت جهان را كه اقامه‌ى حكومت حق و عدل به وسيله‌ى مهدى (عليه الصّلاة و السّلام و عجّل اللَّه فرجه) است، قبول دارند. روايات معتبر از طرق مختلف، در مذاهب گوناگون، از پيغمبر اكرم و از بزرگان نقل شده است. بنابراين، هيچ ترديدى در آن نيست. منتها امتياز شيعه در اين است كه مسئله‌ى مهدويت در آن يك مسئله‌ى مبهم نيست؛ يك مسئله‌ى پيچيده‌اى كه براى بشر قابل فهم نباشد، نيست؛ يك مسئله‌ى روشن است، مصداق واضحى دارد كه اين مصداق را ميشناسيم، خصوصياتى از او را ميدانيم، پدران او را ميشناسيم، خانواده‌ى او را ميشناسيم، ولادت او را ميشناسيم، جزئيات آن را خبر داريم. در اين معرفى هم باز روايات شيعه، تنهائى در صحنه نيستند؛ حتّى رواياتى از غير طريق شيعه هم وجود دارد كه همين معرفى را براى ما روشن ميكند و بايد كسانى كه مال مذاهب ديگر هستند، توجه كنند و دقت كنند تا اين حقيقت روشن را دربيابند. بنابراين اهميت مسئله يك چنين سطحى دارد و ما بيشتر از ديگران اولى‌ هستيم به اينكه به اين مسئله بپردازيم؛ كارهاى علمى و دقيق و متقن روى اين مسئله انجام بگيرد.

ادامه نوشته

الهی !

 

خداوندا ما مدعیان دروغ زن انتظاریم .حرف از چشم انتظاری محبوب می زنیم

 اما به اندازه ساده ترین دوستانمان هم گوش به زنگ آمددنش نیستیم .

               الفبای انتظار را به ما بیاموز و لذت انتظار را به ما بچشان .

مناجات

ای خدای محمد «ص» !

    تو گفتی که گنهکاران باشفاعت واستغفار رسول آمرزیده می شوند . ما عقب ماندگان از عصر ظهور پیامبر چه کنیم اگر مصطفای جاودانه تاریخ برایمان دست استغفار برنیاورد. ؟!

اي خداي مرتضی «ع» !

   گردي از گامهاي فتوت مرتضي را برسر جهانيان بپاش تاريشه ي نامردي در جهان بخشکد .

اي خداي علي «ع» !

اگرخلق عالم علي «ع» را مي شناختند دوستش مي داشتند ، جهنم آفريده نمي شد .حضورمان را در بهشت عشق علي جاودان بدار . 

 ای خدای فاطمه «س» !

 اگر دست آرمان زنان ، به گرد گامهاي زهرا «س» مي رسيد ، جهان گلستان مي شد . جهان را گلستان کن !

اي خداي مجتبي «ع» !

روح ما را به حلم ، زيباترين فضيلت انسان ، بياراي تا چشمه از تشيع مجتبوي در ما ظهور کند .

اي خداي حسين « ع » !

ائمه معصوم ابواب رحمتند و کشتي نجات . مارا از بارز ترين باب وسريعترين کشتي نجات محروم مساز .

ادامه نوشته

میوه

  « الم تر کیف ضرب الله مثلا کلمه طیبه کشجره طیبه اصلها ثابت وفرعها فی السماء   *  توتی اکلها کل حین باذن ربها ویضرب الله الامثال للناس لعلهم یتذکرون » آیات ۲۴و۲۵ سوره ابراهیم

یکی از توصیف هایی که درباه ائمه هدی «ع» در روایات آمده ، واژه «میوه » است .

شاخه درخت طیبه فاطمه «س» است ومیوه آن درخت فرزندان اوهستند . این درخت پاک وطاهر ، میوه های طیبه ای به بار آورده است ذرختی که ریشه اش در پاک ترین اعتقادات فرو رفته و خود مظهر پاکی است ، ثمری پاک به وجود خواهد آورد :

 قدت شجر طیبه حُسنت ثمر اوست

                                      طیب شجری چون تو طاهر ثمری نیست

فاطمه «س» ئرختی است که میوه ان قرآن ناطق است . یازده قران ناطق (فرزندان فاطمه ) از این شاخسار به بار نشسته است .:

کجا چون تو در باغ ، بار آورد

                               چو تو میوه اندر شمار آورد

به فرزند نیز ثمره  «میوه » گویند ؛ چراکه میوه نتیجه درخت است وفرزند نتیجه والدین . امامان میوه وجودی رسول خدا «ص» وامیر المؤمنین «ع» و حضرت زهرا «س» هستند رسول خدا درباره ی امام حسین «ع» فرمودند : اومیوه دل ونور دیده ام است . 

همچنین فرمود :فاطمه روشنی دل وفزندان او میوه جان و شوهراو نور دیده ی من است . در زیارت جامعه می خوانیم «چه شیرین است اسماء شما » . گویی کسی که یاد ایشان بردل وذکر ایشان برلب دارد در حال تناول از شهد میوه تجلی وشیرینی فیض حضور است . در کلام رسول خدا «ص» ذر توصیف درخت طیبه آمده است که علم ودانش ائمه «ع» میوه ی آن است . میوه راباید چید واز برکات آن باید بهره گرفت ؛ وتلاش نمود چرا که « در طریق طلب ، براحتی نرسد آن که زحمتی نکشید .»

آن کس که ایشان را چنین شناخته ، هرکجا که سخنی از زبان آنان بشنود آن را اخذ می کند وکام جان را بدان سیراب می نماید . گویند در عالم برزخ گرسنگان حقیقی بی بهرگان از علوم ائمه اند :

گر من از باغ تو یک میوه بچینم چه شود

                                             پیش پایی به چراغ توببینم چه شود

غرض آفریدگار در باغ هستی هویدا کردن «میوه»  آن است وباغ هستی ومتعلقات آن طفیل وجود همین میوه است  .

تجلی اهل بیت در قرآن : محمد بیرانوند

عهد الهی

        درکتاب شریف بحارالانوار از تفسیر امام حسن عسکری نقل شده که امام باقر فرمودند :مقصود از آیه « الذین ینقضون عهدالله من بعد میثاقه ویقطعون ما امرالله به ان یوصل ویفسدون فی الارض هم الخسرون - ۲۷ بقره  »

عهدیست که برای خداوند به ربوبیت وبرای رسول او به نبوت وبرای علی به امامت وبرای شیعیان آن ها به دوستی وکرامت گرفته شده و... .

شخصی از امام صادق «ع» درباره آیه ی «  ... اوفو بعهدی اوف بعهدکم ...  - ۴۰ بقره   » سوال کرد .حضرت فرمود : یعنی به ولایت علی «ع» که از سوی خدا واجب شده وفاکنید تا رفتن به بهشت را بر شما وفا وتعهد کنم .  (تفسیر العیاشی 1/42 )

امام صادق «ع» به یکی از اصحاب خویش فرمود : « ماییم درخت نبوت وخانه رحمت وکلید حکمت ومعدن علم و...  وماییم عهد الهی  پس کسی که به عهد ما وفا کند به تحقیق به عهدالهی وفا نموده ... » 

      

...

ادامه نوشته

دو دریای گرانبها

 مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ يَلْتَقِيَانِ ﴿١٩ بَيْنَهُمَا بَرْزَخٌ لَّا يَبْغِيَانِ ﴿٢٠﴾...يَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَالْمَرْجَانُ ﴿٢٢

اوست که دو دریا رابه هم در آویخت تا به هم برخورد کنند ومیان آن دو دریا برزخ وفاصله ای است که تجاوز به حدود یکدیگر نمی کنند از آن دو دریا لولو ومرجان بیرون می آید .  الرحمن ۲۲-۱۹

امام صادق «ع» میفرمایند :

مقصود از آیات بالا  علی «ع» و فاطمه «س» هستند که دو دریای عمیق اند وبه یکدیگر ظلم نمی کنند واز آنها لولو ومرجان  یعنی حسن«ع» وحسین «ع» به وجود آمده است .

ادامه نوشته

انی تارک فیکم الثقلین

 

«إِنِّی تَارِكٌ فِیكُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا- كِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ

میان شما دو چیز سنگین و گران‏بها مى ‏گذارم، اگر بدان چنگ زنید هرگز پس از من گمراه نشوید: قرآن و عترت من أهل بیتم، و این دو از هم جدا نشوند تا در كنار حوض بر من درآیند،

 

 

انی تارک فیکم الثقلین

قرآن و حیدر« ص » و زهرا «س» و حسنین «ع»

و تسعه المعصومین من ذریه الحسین «ع»